söndag 17 maj 2020

Ta da, får jag presentera årets blommor till...

...blomlådorna. Igår passade maken och jag på att åka till Plantagen för att inhandla årets blommor till  fönsterlådor, krukor, väggamplar och hangingbaskets. Jag fick också användning för fler presentkort, så kostnaden för mig blev  ca 26 kr.
Besöket resulterade i ett hav av fantastiska blommor, jag hade en plan och en inköpslista när jag åkte dit. Nu är det verkligen inte lika lätt att hitta växterna när man kommer dit, jämfört med på nätet. Så jag fick improvisera lite.
Natten skulle bli kall så de fick övernatta i badrummet.

Plantagen säljer just nu Zonalpelargoner för 19.90/st
Jag köpte både röda....

 ...och rosa.


Sedan fick jag syn på en favorit vid ett annat bord. Blomstertobak. 
En röd och en vit fick följa med hem, trots att de inte stod med på listan.


Här var det trängsel i duschen. Lugn bara, alla får plats.


Jag hade egentligen tänkt köpa flerfärgade petunia i kruka. Men väl på plats fann jag att det var medlemspris på både petunia och lobelia i tråg,
så det blev billigare att köpa det.
2 förpackningar petunia eller lobelia för 100kr


Älskar dessa pelargoner, vilka härliga färger.



På kanten längst till höger på bilden nedan syns jordreva. Nytt för mig eftersom jag brukar ha silvernjurvinda i lådorna. Jordrevan är otroligt fin med sina vita och gröna blad. 
Jag fick upp ögonen för jordrevan när jag tittade på "Trädgårdstider".


Närbild på petuniorna


Närbild på jordrevan



Blomstertobak igen


Sedan inköptes också två stycken hängpelargoner i färgen....
...rosa och rött...

Jag anar ett tema....;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar