onsdag 13 maj 2020

Frösådd, plantering, förändring i rabatterna våren 2020

Får jag presentera pionen "Old Faithful"?!
 En nyhet i trädgården 2020. Inköpt från Svenska pionsällskapet, där jag är medlem.
Den är röd och ska vara väldigt vacker.


Här har vi en som fått flytta på sig. Lite i skamvrån, fast ändå inte. 
Hallonplantan "Ruby beauty" har fått flytta till en egen "kuppe", då den fick för sig att skicka ut en massa rotskott och spred sig alldeles ohämmat i rabatten. 
Hoppas den ska trivas i sin nya kruka.


Där "ruby" stod har jag slängt ut fröer med Zinnia. (bilden nedan). Min fantastiska mormor Helny hade sånna i sina rabatter. Jag älskar henne och saknar henne. Detta blir en hyllning. Hoppas de kommer upp nu. 
Mormor, du får gärna hjälpa. 💕


Fröblandning med ängsblom. 


Ringblommor och blomsterlin


Coop konsum på orten levererar. Nya dahliarötter är inköpta då de övervintrade såg så torra ut att jag befarar att de inte överlevt vintern. De är trots det planterade i rabatten.


En till vacker dahlia från Coop konsum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar