torsdag 7 maj 2020

Bilder från mars/ april 2020

Det är ljuvligt när det åter börjar spira i rabatterna. Nedan har jag samlat lite bilder från mina rundor i trädgården under den tidiga vårsäsongen dvs mars/april 2020.

Påskliljor modell "mini"

Krokusen vågar sig upp

Äntligen har mina snödroppar överlevt. Jag har planterat SÅ många lökar, men inga har kommit upp. Jag tror de befinner sig på samma plats alla mina 100+ tulpanlökar jag planterat genom åren. I magen på en sork? Ja kanske, borta är de i alla fall.

Mååånga snödroppar! 
Mera krokus på g. Sen kom rådjuren på besök....

Buskpionen High Noon börjar vakna.

En liten besökare.

Röda gullvivor.

Krokus, krokus, krokus...



Nyckelpigan igen

Bara några färgfläckar i rabatten än...

Längtar till utemöblerna kommer på plats. Till dess duger trappan på lillstugan alldeles perfekt.

Väntade länge med att rensa allt torrt för att låta insekterna gömma sig ibland det torra under de kalla nätterna.

Många nyanser av brunt

Rabatten jag kallar "ängen" 

Ängsrabatten igen

Ängsrabatt

På håll såg den ut så här. Små små öar av blått. Lökarna planterade i höstas. Förhoppningsvis sprider de sig till ett hav av blått för att mätta alla tidiga insekter.

Jag tror jag plåtat rabarbern på väg upp. 
Mitt paradis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar