torsdag 14 maj 2020

Planering av blomlådor, hangingbaskets och amplar...

Åh nu är det roligt.
Jag planerar nämligen vad som ska bli årets blommor i blomlådorna. Inspiration letar jag överallt. På tv (trädgårdstider) hos grannar, på nätet. Jag har två blomlådor vid köksfönstret. Innehållet i dem har skiftat.  Allt från petunior, surfinor, pelargoner, lobelior, rosa tvillingsporre, silvernjurvinda, fuchsior har fått plats i mina lådor. Inte samtidigt då.
på väggen har jag två väldigt slitna väggamplar. Åh jag älskar dem. Så fina. 
Nytt för i år är att jag vågat mig på att inköpa nedanstående alster.


Kolla så coola!
Det kommer bli så fint.
Spana in länken ovan så får du se hur man planterar i dem.


Jag har alltid beundrat blomsterarrangemangen man ser i många engelska program, nu ska jag försöka mig på att få till nåt lika vackert i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar