torsdag 7 maj 2020

Fröer, fröer, fröer... Inlägg från Februari 2020

Än är det vinter, men jag känner att det är dags att börja planera inför säsongen 2020.
I trädgårdsgrupper jag är medlem i på Facebook har några redan börjat förså både gurka och tomater. Jag kör ju mest med blommor men känner att det är för tidigt att dra igång redan nu. 
Men jag botaniserar gärna i min låda med fröer.
Det är kul att se i trädgårdsgrupperna vad de har för sig. Det gäller ju att ha plats för allt man försår nu. Det har inte jag. Det är svårt att ställa försådden i fönstret. Det blir för torrt för fort i jorden. Svårt att få grejorna att överleva. 
Ett växthus kunde vara något att satsa på. I det skulle jag kunna förkultivera, odla grönsaker, fika... Fast det kostar en massa pengar och jag är ingen Mandelmann tyvärr. De älskar sina grönsaker, jag är mer kött- och fiskitarian än vegetarian  tyvärr.
Några i FB-gruppen vinterodlar och skördar alltifrån potatis och andra rotfrukter till kål just nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar