onsdag 1 maj 2019

Glädjerunda i trädgården

Men nu händer det saker i varenda hörna i trädgården. Medan jag jagat maskros på framsidan händer det saker på baksidan!
Här har det kommit upp nåt jag satte som lök förra året. Påsen med information sparade jag för att föra in i appen Gardenize,  "sen". 
"Sen" kom aldrig. För ett par veckor sedan, i en liten rensning jag hade, kastade jag alla papper med information om vad jag planterat. 
Jodå, så att...

Men de bli säkert jättefina då de blommar!  

Förra årets nyhet i rabatten, solhatt Magnus, har vaknat!


Pionen som jag inte har en aning om vad det är, för den har aldrig blommat. Den har aldrig trivts där den planterats, inte växt alls. Rötterna hamnade i denna rabatt förra året, eller var det t. o. m. året innan det. 
 Kolla! 
I år är den större än den nånsin varit... 
Spännande!


Sedan har vi pionen som jag fick i välkomstgåva för ca 2 år sedan. Detta när jag började prenumerera på tidningen "Allt om trädgård". Jag tror att den var rosa på bilden, med prenumerationserbjudandet. 
Förra året var den en fjutt. Nu, woha, megastor. 
Mera spännande!


Nedan solhatt Magnus eller Alba som blommade fint i somras, fast på fel plats och flyttades i höstas till nya rabatten.
Kolla en av rötterna lever!


Här har vi en nykomling. En Viol (?) som har poppat upp i gräset mellan pallkragarna. Välkommen säger vi då till den och...


...dennes gula kompis som poppat upp i närheten! 
Ser nu att det står en vit mindre variant till vänster på bilden. 
Välkommen den med!
Kommer blomma fint till vi släpper lös gräsklipparen.


Och på framsidan smyger det upp en tulpan i skuggan av dagliljan, den senare har fått fart och växt sig stor på senaste dagarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar