lördag 6 april 2019

Vilken fantastisk aprildag

Dags för lite vårrensning i trädgården. Nedan syns min nya bästa kompis, en trädgårdstunna levererad av kommunens återvinningsavdelning.
Jag har aldrig själv haft en, har samlat allt rens i säckar och kört till tippen. Detta känns helt klart bättre. Mindre plastpåsar och bilåka.


Jag passade på att plantera lite också. Solrosfrö. Hade beställt röda från Wexthuset.  Just denna heter "red sun" och blir ungefär 1,80 höga.

 '

Nedan syns platsen för planteringen, förra året planterade jag solhatt där, den har i år fått ny plats.



Sen var det dags att klippa och klippa och klippa. Ja jag avbröt givetvis ofta för lite kaffe på lillstugans trapp. Idag hade jag dessutom härligt fikasällskap av maken.
Nedan har jag börjat tackla min stora plymspirea. En vass häcksax gör jobbet lätt. Sedan klippte jag ner spröten i mindre bitar, för den skulle få plats i återvinningskärlet.


Det enda negativa med tunnan är att den saknar "framhjul", det finns det på soptunnorna av samma storlek, de blir lättare att köra med framhjul. När jag tänker efter finns det säkert ett bra skäl till att bara ha två hjul, som att den kanske fastnar i gräset eller så. Tyckte bara att det var bökigt att tippa upp den på två hjul för att köra.


Halva klart och jag upptäcker att det redan kikar upp nya ämnen till ny planta. 


Kolla, det händer något där under det torra.


Färdig!


Det blev ganska fullt i tunnan, har fyllt mer än halva redan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar