lördag 27 april 2019

Flera växter har anlänt med posten

Idag kom flera växter jag beställt på postorder.
Den stora lådan på bilden levererades till dörren med bud och kom från Horto green. Den innehöll ett gäng krukade solhatt Magnus, -alba samt purpurmejram.
Allt var jättefint packat, alla krukorna var individuelt invirade i tidningspapper och alla hade genomfuktats ordentligt för att klara resan. Jag är otroligt nöjd med både kvalité och leverans.
Nedan har de planterats på sin plats. Hoppas på både regn och värme så de får växa till sig.
Sedan igår har jag väntat på en klematis beställd från klematisbutiken. Den levererades till utlämningsstället uppe på byn. Jag fixade till planteringsplatsen genom att fylla på med rosjord, i väntan på att jag fått hem paketet. Måste säga att den också var otroligt väl packad och jag är så nöjd.
När jag planterat klart allt från Horto green gick jag till soptunnan för att återvinna tidningspappret. I ögonvrån såg jag att det blommade nåt blått vid terassen.
Jag gick närmare och fann denna snygga kombination.
För bergenian hade satt en rosa snygg knopp under de senaste dagarna.
 Bergenians knopp i närbild.
Nedan växer, vad jag förmodar, violer. De har aldrig växt där förut i alla fall. 

 Sådär ja, då är min nya klematis på plats.


 Täckte solhatt m fl om frosten kommer på besök på natten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar