lördag 13 april 2019

En liten låda med lycka

I veckan som gick levererade en budfirma en liten låda med ren och skär lycka. Såhär ser den ut, inte mycket för världen. Men innehållet mina vänner, innehållet.
Det där som sticker upp är skyddspappret till ...... Gissa!




VÄXTER! 

Jag gissar att ni alla aldrig kunde räkna ut det! Eller jo, det gissade ni nog. Typ Detta är en trädgårdsblogg, jag lägger bara ut bilder och text om växter. Mitt stora intresse är...

Ni fattar.

Jag har i alla fall vågat mig på att beställa levande växter på nätet igen. Sist när det skedde var ju rosorna från en annan nätfirma.  Det funkade ju sådär. Grejerna kom ju, också med budfirma fram till dörren, men de var dåligt packade och lite trasiga. MEN, de mår bra nu. Ett olycksfall i arbetet gissar jag.

Har spenderat våren med att spana på nätet efter inspiration och växter. Snubblade över en sida som hade "min" hallonbuske Ruby beauty. Jag har letat runt på nätet och i fysiska plantbutiker, men nope, har inte hittat den.
Så dök den upp där på hemsidan Horto Green. Skulle jag våga beställa?

Jag lät det vara ett tag, skulle ju på mässan och tänkte mig köpa hallonbusken där, om de hade den på någon av plantskolorna som var med. Det hade de inte. 
Sen blev jag ju medlem i Pionföreningen. Där visade det sig att jag fick 10% på beställning från Horto Green AB. Dvs den hemsidan jag kikat på innan mässan. Det avgjorde saken.

En order lades tämligen omgående.

Jag beställde hallonplantan, samt årets perenn 2019, Purpurmejram och en Solhatt, Cheyenne spirit.
Jag visste inte alls hur växterna skulle skickas till mig, men det visar sig att de skickar växterna krukade.
Så lycklig. Vilka fina växter! Jag är så otroligt nöjd. Kommer absolut att beställa mer från Horto Green!

Här har vi dom, hela gänget. Välkommen till oss!

Varför beställde jag en (läs två) purpurmejram? Jag älskar ju bin, humlor och fjärilar. Jag vill göra allt jag kan för att skapa en trädgård som lockar insekter. 
Glömde jag getingar? De kan gärna vara hos någon annan tycker jag, om det inte är en bålgeting, dom gillar jag. 

Här är mina fina plantor:


Här har vi solhatten, hoppas så den tar sig i rabatten. 


Sist men inte minst får jag presentera: Hallonplantan Ruby beauty.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar