tisdag 1 januari 2019

Nytt år, nya trädgårdsmöjligheter.

2019 

Nu är det nytt år med nya trädgårdsmöjligheter.

Det finns ju alltid en massa att göra i trädgården. Har ju redan börjat fundera på växter. Förra året sådde jag frön inne. Har inte mycket plats att ställa på, men det gick.
Sen kan man nog säga att jag och att så från frö inne inte är kompatibla alls.
Jösses vad svårt det är att få det jag sått inne att överleva.
De gror fint, växer upp en bit och sen... tvärdör.
Inte kul alls. 
Förra året sådde jag dessa fröer med stockrosor från Impecta och lyckades faktiskt få upp lite plantor som jag planterade ut.



De växte under sommaren och blev väl, låt mig se, 1-2 dm höga. Jag hoppas så att de övervintrar väl, överlever och växer mer till nu till sommaren. De får gärna blomma också. Om det inte är för mycket begärt. ;) 

Det är mycket lättare att så direkt i jord ute. Har samlat på mig lite fröer, eller lite och lite. Min låda med insamlade fröer är full. Jag kommer så lite av dem ute i år. Skippar det där med försådd tror jag.

Blomsteräng på g.

Håller ju på i liten skala att ordna blomsteräng i en del av trädgården. 

Min miniäng.

Detta för att locka bin och fjärilar, samt utnyttja en torr liten slänt där gräset torkar bort och den ser gul och tråkig ut hela sommaren. 

2018 frösådde jag pionvallmo i krukor och ställde i slänten.


I år tar jag och utökar ängen tror jag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar