fredag 11 januari 2019

Jag kunde inte hålla mig... ;)

I höstas handlade jag lite på Bulbs på nätet. Bland annat kunde man köpa 5  tulpanlökar för 1 kr. Så det gjorde jag ju, vilken deal!

Nu var det ju så att minnet svek när det var dags för plantering. Jag fick ner det andra jag beställt, men denna påse med tulpanlökar glömde jag bort.

Lite senare, när tjälen satt sig började minnet återkomma och jag fick tag i den borttappade påsen.


Sen har jag gått och sneglat på lökpåsen, ska jag plantera den i kruka kanske? 
Japp, så får det bli. Ute är det snö och minusgrader, men vaddå... ut i garaget för att hitta en kruka. Har jag nån jord inne i garaget? Eller måste jag ut i trädgården och släpa in en säck fryst jord för upptining? 
Jag hade tur. Hittade en påse med såjord. Det får duga. 


Hittade lite mini-lecakulor också. 
För jag hade googlat lite på hur jag ska göra för att driva upp lökarna inne.
Här är den bra infon jag hittade


Kolla vilka söta lecakulor jag har. Så små så att de ser ut som jord faktiskt.


Här har jag placerat ut lökarna i krukan, står ute på framsidan och planterar. Det är riktigt friskt ute, kan man väl säga. 
Varför jag står ute? jo så fort jag öppnade jordsäcken vaknade några oinbjudna gäster och började flyga runt i huset.



Färdig! Nu ska krukan stå i garaget för läkarna behöver visst en period med kyla för att vakna. 
Sen hoppas jag att det kan bli lite fägring av snygga tulpaner. Annars är det ingen katastrof. 
Jag planterar ut dem när vädret tillåter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar