lördag 19 januari 2019

Årets första besök på Granngården

Januari och dags för årets första besök på Granngården.



 Skulle ha lite käk till fåglarna vid fågelbordet. Köpte dessa skalade solrosfrön, samt vildfågelblandning. Jag köper skalade solrosfrön sedan ett par år tillbaka, detta för att slippa alla lager av skal på gräsmattan, men också för att fåglarna ska slippa att göra av med värdefull energi bara för att skala fröna. 
Lite dyrare, denna kostar 399 kr, men det får det vara värt.


Innan jag åkte hade jag bestämt mig för att INTE köpa några fler påsar med blomfrön.Men kolla vilka mängder de redan ställt upp. Jag var ju tvungen att titta lite. Sen hade de ju blomjord där också. 
Hur det gick?....


Jotack bra, man fick en påse blomfrö på köpet om man köpte 4 stycken! 
Det var ju tur att hon sa det i kassan så jag kom upp i rätt antal påsar.


Det blev alltså 3 påsar med Lövkoja och två påsar med Strandkrassing.

Sen när jag skulle betala sprang jag på en växt jag känner igen från barndomen. Min mormor hade en sådan. 
Den heter Fjädersparris. Ska bli spännande och se om jag kan få den att överleva. Kanske ska den stå i badrummet? Där är det i alla fall lite högre luftfuktighet under morgontimmarna. 


Kolla så snyggt jag packat in i bilen. Marsvinen fick lite där till vänster, Småfåglarna fick också lite. 
Och så lilla jag. Fick en massa skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar