lördag 29 december 2018

Blomsterplaner inför sommaren...

Nej jag kan inte hålla mig längre. Jag har börjat leta växter inför sommaren. Googlar som en galning. Vill ha något som klättrar på rosenbågen/spaljén till nya sittplatsen.

Ett par kaprifol inköptes för ändamålet i somras. Nu "råkade" jag plantera dem på en annan plats. 

Vilken "otur", 😄 för jag har fortfarande inget att plantera vid rosenbågen/spaljén. 

Åter till googlandet efter klätterväxter, jag har fastnat för klematis. 
Vad tror ni om det? Gärna en som blommar hela sommaren.
 Vilken färg ska den ha då? Har kikat på många olika varianter. Är lite svag för denna vit/gröna skapelse. 

En  Viticella-Klematis 'Alba Luxurians'.

Bilden är lånad från Zetas hemsida


Mamma 🙋, hade en fantastisk klematis vid sitt hus.
En blålila Klematis Jackmanii, jag minns att den blommade något alldeles fantastiskt.




Bilden är lånad från Zetas hemsida


Jag kan ju inte köpa båda tyvärr, fast det hade varit kanon. Men de blir ju runt 4-5 m i höjd och låta dem båda trängas på samma ställe.  kan bli.... trångt.
Eller kanske kan jag det ändå?! Man kanske kan lösa det...
😎



1 kommentar:

  1. Jag har en klätterhortensia (vit) som är vacker både vår, sommar, höst men även vinter!

    SvaraRadera