söndag 23 december 2018

Julens blommor

Jag älskar julblommor, min absoluta favoritblomma till jul är amaryllis. Tätt följd av hyacint och på tredje plats julstjärna.
Att julstjärnan hamnar sist är på grund av att jag har haft svårt att få den att överleva ens första veckan efter inköpet. 
Och det är ju verkligen inte blommans fel. 😀


Ser kul ut innan den slår ut
Men så magnifik när den slagit ut.

Jag har turen (?) att fylla år i slutet av november då butikerna har börjat ta in julblommorna så jag önskar mig alltid dessa i gåva. 

Och jag har också turen att ha snälla släktingar som, trots att vi sagt att vi inte ska köpa något till varandra, kommer med underbara blommor till mig.


Okej, jag köper lite blommor själv också. Hänger på låset när de första lökarna tar plats i butiken.
Nedan lite hyacinter. Dessa hinner ju oftast blomma ut innan jul, så jag brukar byta ut dem när de blommat över.


De vita hyacinterna nedan blommar för andra gången. Har klippt bort de överblommade blomstänglarna och blev glad att se att det kom en blomstängel till. Kvalitet! 


Jag har ingen speciell favoritfärg på blommorna. De är vackra i vilken färg de än blommar. 
Dessa vackra röda nedan inköptes redan i november.


Den fina amaryllis nedan kommer blomma vackert efter jul, det gör inget. Ska bli spännande att se vilken färg den har.


Avslutar med en bild på julstjärnan. Lite stolt är jag, fick den av maken i november och den lever fortfarande. 
Ett rekord! 

Med en önskan om att ni får en 
God och Fridfull Jul!
🎄


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar