lördag 1 september 2018

Gräva, släpa, plantera


Vi hade ju två syrener där nya sittplatsen skall vara. där står de inte längre.

Äntligen har jag flyttat dem.



Tackolov att det regnat ordentligt i ett par dagar. Det gjorde att marken var mjuk och det gick lättare att gräva.

Jag började med den vi planterat sist, den till vänster på bilden. Inga problem alls att få upp ut jorden och upp på skottkärran.
Den större till höger var lite tyngre att få upp den hade dessutom ynglat av sig så jag fick en extra att plantera.




Här har jag planterat dem på sin nya plats. (ok då, fick hjälp av maken), men jag grävde i alla fall bädden de planterades i. Mycket fin sand har vi ca 10 cm under gräsytan.


 De ska nu få växa till sig och dölja mitt lilla lager av bra att ha prylar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar