söndag 22 juli 2018

Grön färg önskas till gul fd gräsmatta

Gräsmattan efter sommarens torka är inte rolig att se. Eller gräsmatta föresten, vill inte kalla den för det. Känner mig som jag är i ett medelhavsland efter en het sommar med temperaturer närmare 40° c.
Ytan man går på är gul, stickig och stenhård. Det prasslar bara när man rör sig över den.
Jag har t o m lyckats få stickor i fötterna av den.

Jag vattnar inte gräset alls. Någonsin, så gräsmattan brukar vara torr och kanske lite gul på sina ställen. I år ser norrsidans gräsmatta ut såhär:



Den är stendöd. Jag funderar på om den nånsin kommer att hämta sig.
Kunde ha sparat in på årets vårgödsling med Algomin. Jag har föresten sparat in, på midsommargödslingen. Förhoppningsvis kommer det lite (läs massor) regn snart så jag kan ge mattan en liten boost inför vintern. Vojne, vojne.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar