torsdag 26 juli 2018

Ännu en varm dag...

...med temperaturer runt 34°.

Det är inte roligt att tvingas vara inne pga av det är så varmt. Jag känner med de som är sjuka, eller av annan anledning har svårt i värmen.

Jag får i alla fall spader på att vara inne hela tiden. Dagarna bara går och försvinner bort och jag är inne med stängda dörrar och fönster fram till långt in på eftermiddagen.
Jag längtar efter regn och normala sommartemperaturer.

I kväll har jag i alla fall planterat den tredje rosen jag beställde på Odla. Den ville ner , men jag har inte hittat någon bra plats. Där jag tänkte ha den är marken som betong och det fanns inte en möjlighet att gräva.
Så efter lite velande och funderande bestämde jag idag att den fick sitt hem i rabatten vid brevlådan.
Hoppas så att den kommer, först överleva men sen också trivas och växa sig stor.

Nedan har vi den mitt i bilden bakom  den överblommade prästkragen. Till vänster en liten krukros.

Annat som trivs i värmen är min gula buskpion High noon. Idag slog det ut en ny fantastisk blomma från en ny gren som växt till sig den senaste månaden. 


Den av småfåglar planterade solrosen har också slagit ut med fler blommor idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar