fredag 2 april 2021

Våren smyger sig på

 Det är så härligt med de här tidiga vårdagarna. Man kan liksom se trädgården vakna mer och mer från dag till dag. Sakta men säkert. Sen är det skönt att starta med sysslorna lite pö om pö. Inte allt på en gång.

Idag har det varit kallt, men vi har i alla fall tagit en fika ute på framsidan. Det var otroligt skönt, medan solen strålade ska jag tillägga. När solen gav upp var det ändå dags för en lättare lunch.

Men det blev ändå gjort lite saker trädgården. På framsidan idag igen (det är där jag satt fröer de senaste dagarna).

Den här gången passade vi på att ta ner både ljusslinga och ljusnät. De har suttit uppe i syren och rosbuske och varit vackra i mörkret sedan slutet av november. De senaste veckorna har den dock varit släckt, ska jag väl tillägga. 

Även om julen, enligt sången, varar ända fram till påska.

Sedan åkte framsidans utemöbler fram. Det är våra allra första utemöbler som får pryda framsidan i år. De fåtöljerna är stadiga, sköna att sitta i och lätta att ta sig upp ur. Till skillnad från däcksstolarna som varit där innan. I och med min värk i kropp och knän har jag dels förstått att jag behöver många sittplatser, men också sittplatser som det är lätt att ta sig upp ifrån.

De ska få lite TLC sen när det blir lite varmare. 

Jag tänkte mig lite sandpapper och ny olja.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar