onsdag 2 oktober 2019

Nyplanterat i stjärnflockarabatten

En rabatt som sett otroligt torftig ut hela tiden, är den rabatten jag planterat stjärnflocka. 
Jag har försökt att fylla ut den med fröer med sommarblommor, men det vill sig inte riktigt . Den ser så trist ut ändå.
I höst har jag därför beslutat att bland stjärnflockan, dels låta sommarfröerna finnas kvar, men också plantera lite härliga senblommande blommor.

Jag började med att flytta på funkian. Den fick en plats i en rabatt i norrläge. Där står den tillsammans med löjtnantshjärta.

Nedan har jag ställt Solhattarna på rätt plats.



Nedan syns närbild på de härliga solhattarna från Nora trädgård som fick ta platsen där den funkian stod.


Härliga färger


Ljuvliga nyanser


Horto green levererar igen.
En födelsedagspresent till mig själv. 
Lila och vita rosenstav,  Kobold och Alba. 
Jättefint förpackade.


Här står de vita, i runda krukor


Här nedan står de lila/röda i kantiga krukor.
Längst ut till höger två runda krukor med Anisört "black adder"


Färdig. Fick gå in då det började ösregna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar