onsdag 9 oktober 2019

Världens bästa grannar och höstens vackra färger

Jag har världens bästa grannar!

Av den ena får jag fantastiska pratstunder över staketet, tips, råd och beröm samt dela på deras skörd av gurka.
Av den andre får jag nedfallna löv i underbara färger, sällskap samt gos med hennes katt och idag, hundpussar.

Kolla vad snygg kombination med rosa rosor och röda höstlöv från en, vad jag tror, Ginnalalönn.

Här ovan har jag täckt över mina Ingrid Bergmanrosor, krukrosor och klematis.

Nedan är rabatten med klematis och solhatt.
 

Nedan syns "nyponet" efter den rosa ros, som jag tror är en Queen Elisabeth.

Så vacker, nästan som en blomma.


Löven räckte också till att skydda pion samt nyplanterade, Anisört och rosenstav.

Det blommar än, upptäckte jag när jag njöt en stund av höstfägringen. Nedan syns, vad jag förmodar, kamomill. Den gömmer sig så vackert bakom den torra oreganon. 

Buskpionen, High noon, har bytt till ny vacker höstfärg.

Lika vacker färg syns på forsythians tjusiga blad.

Njuter av hösten, i väntan på våren...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar