fredag 21 juni 2019

Den okända pionens knoppar har slagit ut...

Åh så jag har väntat. Väntat på pionen som aldrig trivts i trädgården och inte blommat alls på alla år jag haft den i trädgården . 
Förra året fick den byta plats och i år har den belönat mig/oss genom att blomma.
Jag har travat runt knoppen och väntat att den ska visa vad den är för färg och så, äntligen ...

...vi ser färgen, den är rosa!

Förra året, första efter omplanteringen var pionen liten. Den kom inte ens över pionstödet. I år är det annorlunda, stödet är för lågt.


Nedan närbild på knoppen, jag ser vita stråk i den! 


Nedan har knoppen börjat öppna upp ännu mer. Oj så vacker den är.


Ännu mer utslagen! Ojojoj, vilken skönhet, den doftar underbart.
Sort? Ja, ingen aning. Har googlat och utseendet liknar en: 



Åskregnet kom på kvällen och jag räddade en knopp för att njuta av inne. Den fick sällskapa i vasen med min Festiva Maxima.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar