tisdag 26 oktober 2021

Mycket plåtande, nästan inget påtande

Det har varit jobbigt att inte kunna jobba i trädgården så mycket jag velat.
Det har blivit desto mer fika under korkek... hrm parasollerna i trädgården i stället.

Visserligen är det guld att bara sitta och koppla av, men när det är en påtvingad vila känns det svårare att njuta.
Om du förstår hur jag menar.



Man kan ju göra andra saker än trädgårdsarbete där man sitter parkerad. 

Såsom titta på och fotografera himlen och fundera på vad det roliga molnet föreställer...

En hund?


... eller så kan man glädjas åt att klematis Jackmanii blommar med fler blommor än den någonsin gjort, denna sommar.


Sommaren har ju varit väldigt varm, stundtals. 
Med kompressionsbyxor klass två har det då inte varit direkt lockande att vara ute. Det var bara några grader svalare i köket, men man får vara nöjd med det lilla. 



En dag i juli när termometern nådde dryga 30° så stannade jag inne och lekte att jag var Pochahontas 


Inte så likt, men något ska man väl roa sig med...


En dag så fick jag finbesök av förre grannens katt, Blixten, där under parasollet.

 Han vilade i skuggan en stund tillsammans med mig.

Ser skönt ut.


Snark. Zzzzz!


Skönt att ligga på andra sidan med...


Åh, vad var det där?
 En fågel, eller en annan katt som inkräktar på mitt revir... 
Slit och släp, Ingen rast och ingen ro.

Bäst att kolla!



Maken och marsvinet Daisy njöt också en stund i solen.


En av sommardagarna kom en nässelfjäril och slog sig ner i stolen bredvid.


På bilden nedan syns en påfågelöga som mumsar på oregano.





Avslutar med en bild på solen och några fler moln...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar