torsdag 28 mars 2019

Längtar efter få arbeta i trädgården, på spaning efter vårlökarna


Jag har suttit ute ett par gånger redan och fikat i trädgården, på min favoritplats, trappan till lillstugan. Därifrån ser jag alla rabatter. Jag tittar på vad som finns i rabatten, plockar bort lite ogräs, tittar på om jag ska flytta runt växter. Det är bara mars, men jag är så ivrig på att få se vad i rabatterna som överlevt vintern. Det är så ljuvligt ute.
Jag längtar så efter att få sätta igång med mina projekt. 


Här på fotot ovan har årets första krokus kikat upp.

Nedan, lite nyplanterat vintergäck.


Hoppas på att vintergäcken ska sprida sig fint i rundeln och ge tidig vårfägring nästa år. Har funderingar på att plantera vitsippa på samma ställe också. 


Ovan syns vintergäcken i närbild. Så vackert gul.


Ovan syns lite krokus och nyss utplanterad primula. Dessvärre har primulans blad frusit lite då det är runt nollan på nätterna.


Kolla, kolla, kolla här på bilden ovan kommer det upp lite kejsarkrona. Både  orange och gul ska det vara.


Mera krokus.

Nedan syns klematis alpina.



Lite vackra moln bjuder jag också på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar