torsdag 4 mars 2021

4 mars. Kallt, men ute på en runda i trädgården

Sitter på lillstugans trappa och njuter i solskenet. 
När solen går i moln blir det kallt, precis som det ska vara i början på mars.
Men att sitta ute, snön är borta och fåglarna kvittrar. Det är livgivande och ger energi.
Hackspetten hörs hacka på en trädstam någonstans ute i skogen. Grannens barn hörs leka ute och grannskapet har börjat vakna.
Hos mig blommar det senare än hos andra. 
Mina vårblommande lökar har precis börjat kika upp ur jorden.


Vintergäcken som planterades förra året blommar, nästan. 
Årets första blomma. 


Grannen sågade ner ett av sina träd nyss. Jag tiggde till mig stam och tjockare grenar. 


Här ligger dom och väntar på att jag ska göra något med dem.

En har jag lagt här:
...så att inte den döda stammen på gamla äppelträdet rullar ner i slänten. 
Bara tillfälligt. 

Några längre bitar av grenarna har jag testat här:
Den rostiga kanten behövs på annan plats och ny rabattkant erfordras i denna rabatt.
Kanske kan det fungera med lite tjockare grenar av grannens träd?

Avslutar med en bild på en av rönnens knoppar.
Otroligt vacker!

Det är VÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar