söndag 4 augusti 2019

Rudbeckia, Echinacea, Solhatt... kärt barn har många namn.


Jag förälskade mig i denna lättodlade perenn för några år sedan. 
Jag köpte då en gul rudbeckia, som visade sig inte så lättodlad för mig. 
Den dog. 😳


Men inte gav jag mig då. Nej, nej på´t igen.
Tur var väl det, för förra året hade jag en fantastisk rabatt med både Alba (vit) och Magnus (röd/rosa).

Några knölar hade jag planterat i en annan rabatt, de var inte så pigga alls. De trivdes uppenbarligen inte, så i år fick de flytta över i min nya rabatt vid nya sittplatsen.

Sen fyllde jag på med fler lökar, färger och beställde hem redan uppdrivna solhattar från Horto green.  Jag passade samtidigt på att ge dem sällskap med årets perenn 2019,  Purpurmejram.

Vilken fantastisk kombination det är!




Bin, humlor och fjärilar alla dras de till solhatten. 


Här nedan syns den, för mig, nya färgen cheyenne, orange. Den är helt underbar.




De ser lite roliga ut innan de slår ut helt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar