fredag 9 november 2018

November eller är det vår?

November, med allt vad det innebär. Dimma, hög luftfuktighet och mörker.
Det blir liksom aldrig riktigt ljust vissa dagar. Idag är en sån dag.
Men en fantastisk dag.
Har orkat mig ut i trädgården för första gången på en vecka efter att ha legat däckad i en förkylning/bronkit. Skönt att orka igen. Trots att hostan håller mig vaken på nätterna så känner jag att jag är på väg tillbaka.

Trädgården var det ja. Jag har kikat lite på växterna, fotat lite. Det är varmt ute. Ingen snö i sikte.
Tur är väl det, för jag har inte riktigt hunnit med att täcka växterna med löv så att inte kylan tar dem i vinter.

Andra växter tror det är vår eller sommar och sätter knopp, som tex en eftersläntrande blåklint i min mini sommaräng.
Sorry för att bilden blev lite suddig.

Sen har vi min  underbara buskpion High noon. Den har fullkomligt missuppfattat årstiden. Den har satt minst tre knoppar som jag tyvärr inte hinner njuta av om kylan sätter in. 
Kanske har jag tur för hinner den växa till sig lite till kan jag försöka ta in den och se om den slår ut inne,



Den nya vackra blomsterkaprifolen (American baby) sätter också knoppar, den kan jag däremot förstå blommar nu eftersom den blommar senhöst, egentligen har den blommningstid fram till september. Men det är en speciellt år vädermässigt.


Rosten fortsätter ta över och snygga till de vackra tankerutorna från Trådspira idé och design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar