onsdag 8 januari 2020

Gott nytt 2020

Nytt år och nya möjligheter i trädgården. 
Jag börjar med att bjuda på en bild jag tog på nyårsdagen, då himmelen bjöd på en fantastisk färgprakt. Även om jag senare hörde att allt det vackra tyvärr beror på föroreningar i luften. 



Just nu har vi + 9 ,4° och barmark, det är tråkigt då jag saknar en riktig vinter. Tänk en vinterdag med snö på marken, det knarrar under skorna när man går och du ser varje andetag som vit rök. Solen strålar och snökristallerna gnistrar. Åh hoppas snön och kylan kommer.

Annars händer inte mycket i trädgården, vi matar fåglarna, tar in gräs till marsvinen och jag tar ett varv då och då för att jag känner att jag vill. Jag har inte kollat om jorden är mjuk men jag funderar t o m på att försöka mig på att plantera ner julens hyacintlökar och kanske amaryllisarna pga det milda januarivädret.



Färgen som dominerar i trädgården är svart, alla rabatter har tappat sina färger.  Ja, inte alla föresten. Jag har några rabatter med gröna växter i fortfarande.  Sonen brukar titta ut genom fönstret och säga att det ser ut som om det har brunnit i rabatterna. Han saknar färgprakten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar