lördag 23 januari 2021

Efter flera dagars regnande....

 ...är det ingenting kvar av snön. 

Ute skiner solen och det är ca 10 grader varmt. 

Konstig vinter.

Jag passade på att ta en (vår)promenad med mina kryckor runt i trädgården för att inspektera rabatterna på baksidan.

Sen var maken snäll och tog ut dynor så jag kunde sitta och njuta i solen på lillstugans trappa.


Riktigt skönt var det.



Gräset är grönt på sina ställen och vi hittade t o m färskt gräs som vi bjöd marsvinen på. De var glatt överraskade kan jag säga.

Cykelrabatten syns nedan. 


Nedan syns utsikten från trappan på lillstugan. 
Gräsmattan är lite bucklig, man ser massor med jordhögar överallt på gräsmattan som alla duktiga maskar puffat upp. 


Snart kan vi sitta på nya sittplatsen och fika igen.


I rabatten tittar redan vårlökarna upp.


Nedan syns hur långt kärleksörten kommit upp.
Vi fick en bukett för några år sedan av farmor och farfar som bodde i Kallhäll. Blommorna fick rötter i vasen och jag har lyckats få fram flera bestånd av dem till flera rabatter.



Vad väntar denna lilla fågel på?


Jp, det är ju någon som håller på att fylla på fågelmatarna med solrosfrön, jordnötter och talgbollar.


Hoppas att det smakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar